B. E. Belle, polgári nevén Barát Enikő, a kortárs magyar irodalom egyik legeredetibb női alkotója, aki érzékenységével, őszinte hangvételével és lélektani mélységével vált ismertté. 1988. január 5-én született Makón, és már fiatalon a művészetek bűvkörébe került. Pályáját táncosként kezdte: versenyzett latin és standard kategóriákban, majd edzőként és pontozóbíróként is tevékenykedett. A mozgás és az önkifejezés iránti szenvedély később az írásban talált új formát magának. A Magyar Táncművészeti Főiskola után a Szegedi Tudományegyetemen tanult irodalomterápiát – ez a tudományág mélyítette el benne az emberi lélek iránti megértést, amely későbbi írásaiban is visszatükröződik.
B. E. Belle számára az írás először belső igény, majd hivatás lett. Első regénye, a „Hazugok” (2019) azonnal felkeltette a figyelmet: nyers őszinteségével, életszerű párbeszédeivel és feszes dramaturgiájával új hangot hozott a magyar romantikus irodalomba. A mű sikere bebizonyította, hogy van igény a valódi érzelmeket, hibákat és sebeket megmutató történetekre. A pozitív fogadtatás nyomán Barát Enikő 2020-ban megalapította saját kiadóját, a Maraton Kiadót, amely nemcsak saját köteteinek, hanem más független írók munkáinak is otthont biztosít. Ezzel egyfajta közösséget is teremtett azoknak az alkotóknak, akik az önállóság és a hitelesség útját járják.
B. E. Belle művészete a romantikus dráma és a pszichológiai realizmus határmezsgyéjén helyezkedik el. Regényeiben a szerelem, a csalódás, az önazonosság keresése és a múlt feldolgozása visszatérő témák. Hősei nem idealizált alakok, hanem hús-vér emberek: esendők, szenvedélyesek, olykor tévednek, de mindig képesek újrakezdeni. A szerző saját élményeit, megfigyeléseit és lélektani tudását finom arányban ötvözi, így minden könyve mélyen emberi, mégis egyetemes érvényű.
Könyvei között számos önálló, egymástól független történet található, ám az életmű mégis egységet alkot. A „Megtörtek”, „Árvák”, „Balerinák”, „Szépségek”, „Elítéltek”, „Visszatérők”, „Társkeresők”, „Szinglik”, „Bestiák” és „A telepi lány” mind azt a belső utazást jelenítik meg, amelyet az ember – különösen a nő – a fájdalmak és újrakezdések során megtesz. Különösen „A telepi lány” visel magán önéletrajzi vonásokat, hiszen az írónő fiatalkori tapasztalataiból, a társadalmi és érzelmi útkeresésből, valamint az identitás megtalálásának folyamatából építkezik.
B. E. Belle nem sorozatokban gondolkodik, hanem önálló, teljes történeteket alkot, amelyek ugyanakkor tematikusan és lelkileg összekapcsolódnak. Visszatérő motívumai a titok, a bűntudat, a múlt elengedése és a női kitartás ereje. Műveiben az emberi kapcsolatok törékenysége, a vágy és a félelem kettőssége, valamint a megbocsátás kérdései kapnak hangsúlyt. Stílusa közvetlen és hiteles, a párbeszédek életszerűek, a cselekmény érzelmileg sodró.
Könyvei elsősorban a női olvasóközönséget szólítják meg, de univerzális mondanivalójuk miatt bárki megtalálhatja bennük önmagát. B. E. Belle nem csupán szórakoztatni akar, hanem gyógyítani is – történetei irodalmi tükörként segítik az önismeretet és az empátiát. Az írónő irodalmi világában a sebek nem végpontok, hanem kiindulópontok: a fájdalom mindig valami újnak, valami emberibbnek a kezdete.
B. E. Belle ma már a kortárs magyar romantikus irodalom egyik meghatározó alakja, akinek könyvei a lélek rezdüléseit olyan őszinteséggel mutatják be, amely ritka a mai irodalomban. Művei bizonyítják, hogy a valódi erő az érzékenységben rejlik – abban, hogy merünk önmagunk lenni, még ha az út fájdalmas is.